mobilna Dodaj do koszyka
Aktualności Produkty Dieta na dobry sen Techniki relakasacyjne Jak przygotować organizm do snu Jak przygotować pokój do snu Olimp Premium Club Forstres   Przejdź do sklepu
wstecz

Jak przygotować ogranizm do snu


Istnieje kilka żelaznych zasad, które pomogą Ci lepiej przygotować się do snu. Zastosowanie się do nich powinno zwiększyć Twoje szanse na zdrowy i spokojny sen.



    przygotować organizm do snu
  • Kładź się do łóżka tylko wtedy, gdy czujesz się śpiąca.
  • Używaj łóżka tylko do spania, nie jedz, nie oglądaj TV, nie czytaj.
  • Jeśli nie możesz zasnąć, wstań i przejdź do innego pokoju. (nie leż w łóżku dłużej niż 10-15 minut). Pozostań tam tak długo, dokąd nie zechcesz położyć się spać.
  • Jeśli nadal nie możesz zasnąć powtórz to co w punkcie 3. Powtarzaj to tak często jak trzeba przez całą noc.
  • Wstawaj rano o stałej porze, niezależnie od tego ile godzin przespałeś w nocy. To pomoże uzyskać Ci stały rytm snu.
  • Nie śpij w ciągu dnia.




Stosowanie powyższych zasad ułatwi Ci stworzenie własnych rytuałów i pomoże w przygotowaniu się do spokojnego snu.

Śpiąc wypoczywamy i jednocześnie pozwalamy organizmowi na regenerację. Sen jest wręcz niezbędny do właściwego wypoczynku. Średnio śpimy 6-8 godzin, chociaż długość snu odpowiada indywidualnym potrzebom i jest związana z wiekiem człowieka.

Ilość i jakość wypoczynku nocnego ma nierozerwalny związek z naszym nastrojem następnego dnia. Poranek po nieefektywnym śnie zwykle łączony jest z gorszym humorem, a co za tym idzie obniżoną formą. W wielu badaniach potwierdzono, że sen zbyt krótki, zbyt długi i nieefektywny czy niezgodny z okołodobowym zegarem biologicznym człowieka, jest powiązany z obniżonym samopoczuciem kolejnego dnia. Podobnie chodzenie spać późno po północy, które jest niezgodne z naturalnym rytmem melatoniny przynosi analogiczny efekt. Melatonina jest hormonem naturalnie występującym w organizmie człowieka, którego fundamentalnym regulatorem jest cykl światło-ciemność. Można powiedzieć, że światło jest inhibitorem syntezy melatoniny, a ciemność stymuluje jej wydzielanie.

Uregulowanie snu zgodnie z zegarem biologicznym jest jednym z najważniejszych czynników warunkujących prawidłowy wypoczynek. Podczas snu nasz organizm odpoczywa, a zarazem uruchamia procesy fizjologiczne aktywne podczas snu i przygotowuje do fazy czuwania. Dobowego cyklu wyznaczonego przez dzień i noc nie można zastąpić odpoczynkiem w czasie dnia. W przypadku trudności związanych z zaburzeniami rytmów dobowych, których przykładem może być zmiana strefy czasowej czy wykonywanie pracy w nocy może zachodzić potrzeba suplementacji.

Zobacz również


Forsen Forte


Forsen Forte z Melatnoniną

30 kapsułek
Forsen Forte shot


Forsen Forte shot

20 ampułek
Forsen


Forsen

30 kapsułek
Forsen Fast


Forsen Fast Melatnonina

30 tabletek ulegających rozpadowi w jamie ustnej

Techniki relaksacyjne


Stres jest jedną z głownych przyczyn
kłopotów ze snem. Możemy jednak
próbować temu zaradzić

techniki relaksacyjne

Jak przygotować
organizm do snu?

przygotowanie ogranizmu do snu

Nerwy?
Usposkuj się, weź Forstres






przejdź do strony >

Uspokuj Nerwy - Forstres

Olimp Premium Club



Pobierz aplikację, zbieraj punkty
i odbierz cenne nagrody

Olimp Premium Club - Konkurs