mobilna Dodaj do koszyka
Aktualności Produkty Dieta na dobry sen Techniki relakasacyjne Jak przygotować organizm do snu Jak przygotować pokój do snu Olimp Premium Club Forstres   Przejdź do sklepu
wstecz

Techniki relaksacyjne przed snem


Stres jest jedną z głównych przyczyn kłopotów ze snem.
Natłok myśli, rozkojarzenie, ogólna nerwowość nie pozwalają nam odprężyć się i zrelaksować. Możemy jednak próbować temu zaradzić.

Opracowano wiele technik relaksacji. Niektóre z nich wymagają długich ćwiczeń i szczególnych umiejętności. Istnieje jednak kilka prostych i skutecznych metod, które możemy praktykować samodzielnie bez większych umiejętności.

Przed przystąpieniem do relaksacji:



    techniki relaksu
  • Zarezerwuj sobie około 20 minut czasu
  • Poproś domowników aby nikt Ci w tym czasie nie przeszkadzał. To czas wyłącznie dla Ciebie
  • Przewietrz pomieszczenie w którym chcesz się zrelaksować



Techniki relaksacji


Kontrola mięśni

Ta prosta technika relaksacyjna polega na napinaniu i rozluźnianiu kolejnych grup mięśni.
Ubierz się wygodnie, zdejmij pantofle i połóż się na dywanie lub na łóżku. Zamknij oczy. Przez chwilę koncentruj się na oddechu, potem przenieś uwagę na swoją lewą stopę - poczuj ją. Potem napnij mięśnie stopy tak mocno jak tylko możesz i utrzymując napięcie policz do dziesięciu, a następnie rozluźnij stopę. Poczuj, jaka jest teraz. Przenieś uwagę na prawą stopę i wykonaj to samo działanie. Kolejno przechodź od stóp przez łydki, uda, pośladki, brzuch, plecy, ręce, ramiona i szyję aż do twarzy.


Świadomy oddech

Świadomy oddech to bardzo proste narzędzie rozluźnienia ciała i uwolnienia się od napięć. Można je wykonywać praktycznie wszędzie i łączyć z muzyką czy aromaterapią.
Usiądź wygodnie z wyprostowanymi plecami, jedną rękę połóż na klatce piersiowej, a drugą na brzuchu. Wciągnij powietrze nosem i poczuj, jak podnosi się twój brzuch. Ręka znajdująca się na klatce piersiowej powinna podnieść się tylko nieznacznie. Wypuść powietrze ustami, wypychając je przez zaciśnięcie mięśni brzucha. Koncentruj się na oddechu. Jeśli twoja uwaga ulegnie rozproszeniu, powoli skup się ponownie.


Technika wizualizacji

Kolejnym narzędziem w walce ze stresem może być technika wizualizacji. Ćwiczenia te polegają na wyobrażaniu sobie spokojnego miejsca, w którym mogłabyś zapomnieć o stresach i zrelaksować się. Ułóż się wygodnie na łóżku, zamknij oczy i w wyobraźni przenieś się do swojej własnej oazy spokoju. Wizualizacja będzie skuteczniejsza, jeśli wykorzystasz w niej muzykę kojarzącą się z danym miejscem – np. szum fal w przypadku plaży, lub śpiew ptaków w przypadku leśnej polany.

Zobacz również



Forsen Forte


Forsen Forte z Melatnoniną

30 kapsułek
Forsen Forte shot


Forsen Forte shot

20 ampułek
Forsen


Forsen

30 kapsułek
Forsen Fast


Forsen Fast Melatnonina

30 tabletek ulegających rozpadowi w jamie ustnej


Techniki relaksacyjne


Stres jest jedną z głownych przyczyn
kłopotów ze snem. Możemy jednak
próbować temu zaradzić

techniki relaksacyjne

Jak przygotować
organizm do snu?

przygotowanie ogranizmu do snu

Nerwy?
Usposkuj się, weź Forstres






przejdź do strony >

Uspokuj Nerwy - Forstres

Olimp Premium Club



Pobierz aplikację, zbieraj punkty
i odbierz cenne nagrody

Olimp Premium Club - Konkurs